Pagrindiniai principai, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant / atnaujinant internetinį puslapį, lieka tie patys, daugiau apie juos galite skaityti ankstesniame mūsų įraše čia: Vartotojo patyrimas.
Gerą vartotojo potyrį internetinėje svetainėje lemia trys pagrindinės puslapio dalys: informacinė struktūra, vartotojo sąsaja ir turinys. Jau kalbėjome apie tai anksčiau – tai reiškia, kad svetainė turi būti lengvai perprantama, joje esanti informacija išdėstyta logiškai, patrauklaus vartotojui dizaino ir su naudingu vartotojui turiniu.
Tad trumpai apžvelkime, kokios tendencijos šiemet vyraus kuriant tinklapius ir siekiant pagerinti lankytojų patirtį.
Minimalizmas, paprastumas išlieka svarbiausiomis gairėmis kalbant apie tinklapio dizainą.
Grįžta „plokščias“ dizainas – didelės raidės, ryškūs elementai dabar išgyvena savo 15 šlovės minučių.
Ypač populiarus „stiklo“ efektas, iš dalies permatomi elementai.
3D elementai (vis dar „ant bangos“), iki šiol buvę dideli ir sudėtingi, šiemet tikėtina taps paprastesni, mažiau „apsunkinantys“ puslapį, tai yra modifikuoti taip, kad puslapis veiktų greičiau.
Dark mode. Daugelis mūsų naudojamų programėlių jau kuris laikas turi taip vadinamą tamsųjį rėžimą. Tikėtina kad šiemet programuotojai dažniau sukurs keletą puslapio spalvinių versijų programėlėms, kad vartotojas galėtų pats pasirinkti, kurią iš jų naudoti.
Animacijos viena iš šių metų tendencijų. Jos gali būti naudojamos pasakoti istorijoms, pralinksminti lankytoją, kol šis laukia atsiveriančio puslapio, užrašyti tekstą, galima integruoti interaktyvias animacijas kompiuterio žymeklyje (angl. Cursor) (juk lankytojo akys nukreiptos būtent į jį).
Animacijos yra ir vis labiau populiarėjantis reklaminio turinio žanras. Nors ne naujas, bet skaitmeninėje erdvėje išgyvenantis renesansą.
Puslapio slinkimas (mums plačiau žinomas terminu scroll‘inti) yra pasenęs ir neįdomus būdas gauti informaciją. Nuo šiol šis veiksmas turi pasakoti istoriją, būti dinamiškas, interaktyvus. Interaktyvaus slinkimo metu lankytojui rodomas koncentruotas tekstas, kurį norisi skaityti. Tokiame puslapyje nereikalingi papildomi paspaudimai, ar „pop up“ tipo langai.
Pateikite informaciją faktine išraiška. Nebeįdomu sakyti, kad esame geriausi Lietuvoje, patikimiausi, didžiuojamės ilgamete patirtimi. Parodykite tai skaičiais / faktais, paremtais patikimais šaltiniais. Kiek parduotuvių / filialų yra, kiek darbuotojų turite, kaip užaugote, kuriuose miestuose veikiate? Taip pat svarbu pateikti tai įdomiai: iliustracijomis, infografikais, interaktyviais infografikais. Ruošdami šiuos vizualus išlaikykite minimalistinį stilių, tegu informacija užima didžiąją dalį iliustracijos, o ne dėmesį blaškančios dekoracijos.
Programėlės yra pažangus būdas pasiekti vartotoją, tačiau reikia prisiminti, kad ne visiems verslams šis sprendimas yra reikalingas. Kartais labiau verta investuoti į tinklapio intuityvumą, o ne į visiškai naują platformą. Kurkite programėlę, jei ji vartotojui tikrai gali suteikti vertės.
„Inclusive“ dizainas yra būtina. Užtikrinkite, kad pas jus į tinklapį užsukę, gerai jaustųsi visi – įvairaus amžiaus, lyties, rasės žmonės.
Modernumas, animacijos, lankytojo linksminimas – labai gerai. Tačiau, viskas visada turėtų būti daroma su saiku. Nepamirškite, kad per daug vizualinio triukšmo gali blaškyti, o interaktyvus / animuotas turinys apsunkina, sulėtina tinklapio veikimą, o veikimo greitis yra vienas svarbiausių geros vartotojo patirties rodiklių.