Naudotojo patyrimas: kodėl jis svarbus šiuolaikiškame tinklapyje

Jei turite verslą ir tikitės jį išplėsti naudodamiesi reklamos platformomis internete, pirmas ir svarbiausias principas, kurį turite perprasti ir aktyviai taikyti – vartotojo potyrio gerinimas.

Nesvarbu ar turite elektroninę parduotuvę, ar vykdote komunikaciją Facebook‘e, ar tik ką į pasaulį „paleidote“ reprezentacinį tinklapį, tai, kaip vartotojas jaučiasi jūsų verslą pristatančioje platformoje tiesiogiai lemia jo požiūrį į jus.

Apie tai, kaip svarbu kurti vartotojui naudingą turinį, kalbėjome jau daug kartų. Tačiau naudotojo patyrimas apima daugiau nei vien publikuojamą turinį, todėl svarbu, kad jūsų tinklapis ar elektroninė parduotuvė būtų patogi naudoti, lengvai perprantama.

Modernu ir paprasta

Kartais, stengdamiesi pasivyti naujausias dizaino galimybes, taip pasineriame į modernumo paieškas, kad pamirštame – geriausia yra tai, kas paprasta. Ne be priežasties šiuolaikiniai tinklapiai taip dažnai kuriami remiantis minimalizmo principais. Juk gerą vartotojo potyrį internetinėje svetainėje iš esmės lemia laikas, per kurį jis randa ieškomą informaciją. Atkreipkite dėmesį į populiariausių internetinių parduotuvių puslapius – juose retai pamatysite didžiules, interaktyvias nuotraukas, paslėptas funkcijas ar perdėm futuristinį dizainą.

Informacija turėtų būti išdėstyta aiškiai ir paprastai: pagrindiniame meniu pateiktos nuorodos į svarbiausius vidinius puslapius, įdiegta lengvai perprantama navigacija, vienu spustelėjimu pasiekiama kontaktinė informacija. Prisiminkite, kad retas yra pasirengęs prakaituoti ieškodamas, kur paslėpėte savo siūlomus produktus, kainoraštį ar telefono numerį.

Jei turite galimybę, naudokite vaizdo įrašus. Tai paprastas, daug veiksmų nereikalaujantis būdas gauti dominančią informaciją.

Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Skatinimai pritaikyti visą kuriamą turinį mobiliesiems įrenginiams pasigirdo dar tada, kai paaiškėjo, kad išmanieji telefonai niekur nedings. Šis principas darosi vis svarbesnis kone kasdien. Vartotojų, naršančių savo telefone vis daugėja, 2019 metų statistika rodo, kad pasaulyje 53,3% visų interneto naudotojų naudoja mobiliuosius įrenginius („Statista“ duomenys). Tad tinklapio „responsive“ (prisitaikantis) dizainas jau nėra galimybė – greičiau būtinybė.

Pritaikymas vyresnio amžiaus žmonėms

Skirtingai, nei vyraujanti nuomonė, vyresnio amžiaus žmonės taip pat naudoja išmaniuosius įrenginius! Tad planuodami svetainės dizainą atkreipkite dėmesį į tai:

  • Ar tekstas parašytas pakankamai didelėmis raidėmis (kartais ir jauni vartotojai susiduria su problemomis, kai nori perskaityti dominantį tekstą, jau nekalbant apie vyresnius žmones)
  • Ar visi mygtukai yra aiškiai matomi ir pakankamai dideli (turbūt visi nors kartą lankėtės tinklapyje, kuriame reikiamo mygtuko paspaudimas priminė žaidimą „Pagauk kurmį“, tai yra, pataikyti į reikiamą zoną pavyko ne iš karto)
  • Dar kartą – paprasta, aiškiai suprantama navigacija. Technologijų pasaulis ir taip glumina senesnių kartų atstovus, neapsunkinkime jų patirties dar labiau

Tinklapio greitis

Tam, kad interneto vartotojas (kitaip tariant, potencialus jūsų klientas) liktų internetiniame puslapyje, visa jame esanti informacija turi būti matoma iš karto. Dauguma vartotojų, naudojančių mobiliuosius įrenginius, yra pasirengę laukti 6-10 sekundžių, kol tinklapis „užsikraus“.

„Lėtas“ tinklapis indikuoja apie prastą vartotojo potyrį, į kurį Google taip pat atsižvelgia, pozicionuodamas puslapius paieškos rezultatuose.

Venkite vizualinio „triukšmo“

Tinklapyje naudokite harmoningas, tarpusavyje derančias spalvas, venkite kičo. Taip pat, pravartu prisiminti, kad tekstas yra ne tik informacijos pateikimo priemonė, bet ir dalis bendro dizaino. Tekstas neturėtų būti talpinamas ant tos pačios ar panašios spalvos pagrindo – jis turi būti aiškiai matomas ir perskaitomas.

Panašūs tinklaraščiai...