Kartais matau, kaip rinkodaros bendruomenių grupėse žmonės publikuoja melagingų žinučių vaizdus, klausdami, ar gavau tikrą pranešimą? Tai verčia susimąstyti, kad ir tarp reklamos srities darbuotojų esama tokių, kurie gali pakliūti į sukčių pinkles. Užuot pasinaudodami proga pasišaipyti iš kitų patirties stokos (kas labai populiaru minėtose bendruomenėse), verčiau kalbėkime apie šią problemą dažniau ir garsiau, kad kuo daugiau žmonių atpažintų ir išvengtų tokių aferų.
Jau kalbėjau apie tai mūsų Facebook paskyroje, bet jaučiu, kad ši informacija yra verta nugulti ir čia. Tad štai!
Sukčiai Facebook‘e
Pirmas ir dažniausiai pasitaikantis indikatorius, kad gavote šlamšto (spam) tipo laišką – grasinantis tonas / ultimatumas. Tokiame laiške bandoma išprovokuoti gavėjo reakciją, tad būtinai pamatysite panašias frazes kaip: „turite 24 valandas patvirtinti paskyrą“; „jei per 24 valandas nepateiksite apeliacijos, jūsų paskyra bus uždaryta“; „pažeidėte taisykles, ir puslapis bus išjungtas“. Jei laiškas / žinutė primena gąsdinimą – greičiausia to ir siekiama.
Atkreipkite dėmesį į elektroninį paštą iš kurio gautas laiškas. Tikras laiškas iš Meta aplinkos bus siųstas iš elektroninio pašto, kuris baigiasi:
- facebookmail.com
- facebook.com (taip pat support.facebook.com)
- instagram.com
- fb.com (taip pat business.fb.com ir finance.fb.com)
- meta.com (taip pat account.meta.com)
- metamail.com (taip pat global.metamail.com)
Plačiau apie tai kaip atpažinti melagingą laišką, kurio siuntėjas apsimeta Meta atstovu: https://www.facebook.com/business/help/372703956148310
Sukčiai dažnai siunčia ir asmenines žinutes administruojamiems puslapiams per Facebook pokalbių platformą Messenger. Tokių žinučių turinys paprastai būna toks pat kaip ir laiškų – gąsdinantis / grasinantis, raginantis atlikti kažkokius veiksmus (paspausti nuorodą, kažką patvirtinti).
Tokių žinučių siuntėjų paskyros dažniausiai būna sukurtos neseniai, sukurtos kaip asmeniniai profiliai, turi nedaug arba visai neturi draugų.
Vieninteliai atvejai, kai Meta / Facebook inicijuoja Messenger susirašinėjimą su verslo paskyros administratoriumi:
- Kai patys inicijavote „Support case“, tai yra, kai kreipėtės į klientų aptarnavimo komandą dėl iškilusios problemos. Tokiu atveju matysite, kad pokalbio pavadinimas nurodo problemą dėl kurios kreipėtės į support‘ą (pvz.: I have been blocked from using a feature). Pokalbio pradžioje bus nurodyta, kad pokalbis moderuojamas Meta Support; pokalbyje bus komentaras pateiktas kitokiu šriftu: We may use your email and phone number to contact you and keep you updated about your request. Our chats and support calls may be recorded. Data from this request will be used to assist you and improve our customer support and automated assistance, subject to our Privacy Policy. Only Meta employees, our support team and service providers will have access to this information. (pvz.1)
- Kai iškyla problema dėl mokėjimo jūsų reklamos paskyroje. Tokia žinutė bus siunčiama iš patvirtintos paskyros – tai yra siuntėjo pavadinimas bus „Meta Business Support“ ir turės „verified“ ikonėlę šalia (balta varnelė mėlyname fone) – atkreipkite dėmesį, kad sukčiai mėgsta panašias varneles naudoti kaip profilio nuotraukas. Oficiali paskyra visada profilio nuotraukoje turės Meta logotipą. (pvz.2). tokio tipo žinutė taip pat turi prierašą kita spalva ir šriftu: This is the official chat with Meta Business Support. Messages are between you and Meta to provide support for ads payments.
Dar svarbu prisiminti, kad jei jau nutiks taip, kad Facebook platformoje būsite užblokuoti, jokio atskiro pranešimo su galimybe pasitaisyti tikrai negausite. Turinys, neatitinkantis taisyklių šalinamas iš karto, teisės reklamuoti atimamos be jokių atskirų perspėjimų.


Dažniausios apgaulės kitose platformose:
- Laiškai iš „Paysera“ raginantys atlikti veiksmus
- Laiškai iš hostingo „tiekėjo“ skatinantys atlikti veiksmus, dažnai grasinantys, kad interneto puslapis bus išjungtas, domenas bus panaikintas, kad negautas mokėjimas ir būtina imtis veiksmų.
Į ką atkreipti dėmesį, jei gavote gąsdinantį laišką:
- Dar kartelį – ultimatumus primenantys raginimai atlikti veiksmus – „paspausite ant nuorodos, arba nutiks kažkas negero“.
- Elektroninis paštas iš kurio siunčiamas laiškas (pasitikrinkite oficialius šaltinius su oficialiais kontaktais)
- Gramatinės / kitos klaidos. Jei tekstas panašus į išverstą su Google Translate ar ChatGPT, greičiausiai taip ir yra.
Jei laiškas atrodo oficialiai, prisijunkite prie savo klientų sistemos – su tiekėjo priskirtais prisijungimais, tik per oficialų puslapį, kur galite pasitikrinti ar visi mokėjimai už paslaugas atlikti ir viskas veikia tvarkingai. Jokiu būdu nespauskite ant atsiųstų nuorodų. Visada oficialiame puslapyje galite rasti įmonės kontaktus – susisiekite su paslaugos tiekėjai, jie patikslins situaciją.
Likite saugūs!