LinkedIn – mažiausiai išnaudojamas socialinis tinklas Lietuvoje?

Galbūt derėtų perfrazuoti – mažiausiai verslo išnaudojamas, apčiuopiamo potencialo turintis socialinis tinklas Lietuvoje.

Žinome nemažai pavyzdžių, kai socialinės medijos tiesiog „neprigyja“ įvairiapusiškam naudojimui. „Pinterest“, nors populiarus tarp „moodboardų“ kūrėjų ar tiesiog ieškančių stiliaus bei interjero idėjų, nėra vieta, kurioje daugelis intensyviai sektų verslo profilių veiklą. „Twitter“ pamilo hipsteriai, mėgstantys dalintis savo mintimis, bet tik tiek. „Snapchat“… ar dar kas nors naudoja „Snapchat“?

Tačiau „LinkedIn“ Lietuvoje turi apie 492 tūkst. vartotojų, turime rinkodaros įmonių, kurios aktyviai dirba su reklama šiame tinkle, turime iškilių asmenybių, kurias verta sekti ir kokybiškam turiniui palankią platformą, kurioje „sukasi“ savo srities profesionalai bei verslo atstovai.

Jei jau taip visai atvirai – patys pradėjome suktis „LinkedIn‘e“ prasidėjus pirmam karantinui. Pažiūrėjom, įvertinom ir tikrai rekomenduojam.

Kodėl verta naudotis „LinkedIn“?

Pagrindinės priežastys, kurios atsako ir į klausimą: „kodėl verslui apskritai verta naudotis socialiniais tinklais?“:

  • Dėl bendravimo su žmonėmis: kolegomis, panašius pomėgius bei interesus turinčiais asmenimis, potencialiais partneriais ir galiausiai – klientais.
  • Tai – neabejotinai, puiki įvaizdžio formavimo priemonė!
  • Lengviau sekti rinkos tendencijas, kai nuolat dalyvauji naujienų sūkuryje.

Išskirtiniai „LinkedIn“ bruožai:

  • Puiki platforma, kurioje galite pasiekti B2B atstovus.
  • Vartotojai pasitiki informacija, kurią randa „LinkedIn‘e“, nes ją publikuoja savo srities profesionalai!
  • Dar daugiau – „LinkedIn“ yra socialinis tinklas, kuriuo vartotojai pasitiki LABIAUSIAI! 2019 metų „Business insider Digital Trust Report’e“, „LinkedIn“ užima pirmą vietą (kaip ir 2018, 2017 metais), tai reiškia, kad tris metus iš eilės tai yra socialinis tinklas, kuriuo pasitikima labiausiai!
    (jei įdomu, 2019-ųjų duomenimis, antrą vietą užima „Pinterest“, trečią – „Instagram“, ketvirtą – „Snapchat“, toliau atitinkamai „Twitter“, „Youtube“ ir galiausiai – „Facebook“.)
  • „LinkedIn“ pasiekiamas 24 kalbomis, tad puikiai tinka tarptautinei komunikacijai.
  • Manote, kad „LinkedIn‘e“ daugiausia naudotojų iš JAV? Nepaisant to, kad buvo sukurtas būtent šioje šalyje, daugiau nei 70% šio socialinio tinklo vartotojų ne iš JAV.
  • Čia rasite daug kokybiško turinio ir konstruktyvių diskusijų.

Keletas patarimų pradedantiesiems

• Pirmiausia ir svarbiausia – tvarkingas tiek asmeninis, tiek įmonės profilis.
Profesionali profilio nuotrauka, akį traukiantis, informatyvus viršelio paveikslėlis (viršelio nuotrauka yra nemokama reklama, mat čia jūsų profilius tikrina suinteresuoti žmonės, o ne šiaip smalsuoliai), tvarkingai užpildyti visi informaciniai laukeliai ir viena atsakingiausių užduočių – „headline‘as“. Tai eilutė, matoma po jūsų pavarde. Čia turėtų nugulti jūsų profesija, specializacija ar raktažodis, pagal kurį norėtumėte būti rasti. Tiesa ta, kad tvarkingi darbuotojų asmeniniai profiliai „LinkedIn‘e“ yra neatsiejama, sėkmingos verslo komunikacijos šiame tinkle dalis. Tad jei norite kurti savo įmonės įvaizdį „LinkedIn‘e“, pradėkite nuo savojo. Panašios taisyklės galioja ir verslo profiliui – įmonę reprezentuojančios profilio, viršelio nuotraukos; aiškiai pateikta informacija „About“ sekcijoje, jūsų tikslus atitinkantis „call to action“ mygtukas; nurodyta veiklos sritis ir šūkis.

• Prieš pradedant verslo komunikaciją „LinkedIn‘e“, kaip ir bet kuriame kitam socialiniame tinkle būtina nusistatyti tikslus ir pagal juos susidėlioti turinio strategiją.
Siekiate rasti kuo daugiau naujų klientų, o gal norite rasti potencialius klientus? O gal norite visapusiškai išnaudoti „LinkedIn“ savo įmonės įvaizdžio formavimui? Pritraukti daugiau lankytojų į savo tinklapį? Atsakykite sau į šiuos klausimus ir kurkite strategiją, kuri padės šių tikslų pasiekti.

• Įtraukiantys įrašai, kuriais norisi dalintis.
Čia turime pagrindinę skaitmeninės reklamos taisyklę, kuri yra svarbiausia, nepriklausomai nuo to, kurią platformą pasirinksime – CONTENT IS THE KING. Turinys, kurį talpinate turi būti įdomus ir naudingas tiems, kurie jį pamatys. Kitaip jo niekas nežiūrės / neskaitys ir tada „šakės“.

Raskite unikalų balsą, kuris atitinka įmonės įvaizdį, pasakokite istoriją, kuri kalbėtų jūsų skaitytojui. Nebijokite reikšti pagrįstą, kompetentingą nuomonę – tai puikus būdas pritraukti klientą.

Rekomenduojama įrašo „LinkedIne“ apimtis – 150 spaudos ženklų (ir mažiau), tad neįsijauskite, daugeliu atveju, niekas eilėraščių neskaitys, tik sugaišite savo laiką. Būkite konkretūs ir tikslūs, koncentruokitės į informaciją, kuri išties svarbi. Jei būtina rašyti ilgesnį tekstą, stenkitės palengvinti skaitytojo potyrį – atskirkite tekstą į pastraipas, eilutes, naudokite „emoji“ veidelius (jei naudojate „Google Chrome“ naršyklę, juos iškviesti galite tiesiog spustelėję dešinį pelės klavišą).

Raskite vartotojui įdomiausią informaciją ir ją pateikite skirtingomis turinio formomis. Išnaudokite čia pasiekiamų turinio formatų įvairovę.

Savo turiniu būkite naudingi, padėkite, demonstruokite žmogiškumą, empatiją, rūpinkitės auditorijos poreikiais. Nepamirškite ir grįžtamojo ryšio – atsakinėkite į komentarus, bendraukite su vartotojais.

Užsitarnaukite auditorijos pasitikėjimą.

Dalinkitės informacija susijusia su rinkos naujienomis, o ne tik su įmonės pasiekimais. „LinkedIn“ siūlo kas kartą pasidalinus naujiena apie savo verslą, pasidalinti keturiomis naujienomis, kurios neštų naudą vartotojui: tai gali būti rinkos naujienos, kitų kompetentingų žmonių rašyti tekstai.

Naudokite grotažymes (hashtag‘us). Tai puikus būdas atsidurti konkrečios srities naujienų tarpe.

• Įtraukite į komunikaciją įmonės darbuotojus.
Paprašykite, kad įmonės darbuotojai savo profilyje naudotų įmonę reprezentuojančią viršelio nuotrauką, būtų aktyvūs, dalintųsi skelbiamais įrašais (jie, dažnai, gali pasiekti platesnę auditoriją). Savo ruožtu ir įmonės paskyroje dalinkitės darbuotojų pasiekimais, jų skelbiamais įrašais.

• Galiausiai – išlikite aktyvūs! „LinkedIn“ vis dar yra tas socialinis tinklas, kuriame egzistuoja organiškas pasiekiamumas, jums tereikia AKTYVIAI JUO NAUDOTIS. Dalinkitės turiniu nors kartą per dieną, darykite tai sąžiningai ir, labai didelė tikimybė, kad pasieksite gerų rezultatų.

Be abejonės, būtina sekti statistiką, stebėti, kokia informacija įdomiausia jūsų skaitytojui. Ir eksperimentuoti! Visa komunikacija socialiniuose tinkluose yra paremta eksperimentais. Verslai skirtingi, tad ir sėkmės formulės, savaime suprantama, skiriasi. Raskite tai, kas labiausiai tinka jums ir išnaudokite galimybes!

Tai, ką ką tik perskaitėte – toli gražu ne viskas. Esama gausybė naudingų įrankių, mokama reklama, kurią galite išnaudoti savo įmonės komunikacijai, bet apie tai – kitą kartą. Intriguojantis „LinkedIn“ pasaulis laukia jūsų – pradėkite šiandien, o rytoj jau jausitės daug drąsiau.

 

Panašūs tinklaraščiai...