Pagrindinė interneto paskirtis yra informacija, tad tam, kad atsivertęs naršyklę žmogus suvartotų jos kuo daugiau, reikalingi neriboti ištekliai. Todėl ir pasirinkimų čia yra labai daug: galima skaityti naujienas specializuotuose portaluose, socialiniuose tinkluose arba tiesiog paieškos sistemoje, galima ieškoti naudingos informacijos, reikalingos prekės ar pritarimo dar vienai sąmokslo teorijai.
Amžina žmonijos problema – poreikis rinktis. Savo darbo aplinkoje mes žinome, kad kuo mažiau esama galimybių, tuo paprasčiau išsirinkti tai, kas labiausiai patinka. Tačiau kalbant apie reklamą internete ši taisyklė negalioja.
Esate verslo atstovas ir norite būti pastebėtas interneto platybėse – nuo ko pradėti?
Atsakymas nėra toks sudėtingas, koks galėtų pasirodyti. Pradžiai pakanka būti savo srities profesionalu. Ką tai reiškia? Išmanyti savo paslaugos ar prekės subtilybes, susipažinti su jos poreikiu rinkoje, pažinti savo rinką iš esmės. Vienas svarbiausių faktorių – pažinti savo tikslinę auditoriją, arba paprasčiau tariant, savo klientą. Kas yra žmogus, kuriam reikalinga jūsų paslauga? Kur jis gyvena, kokie jo pomėgiai, su kokiomis problemomis susiduria?
Jei turite atsakymus į visus šiuos klausimus, galite rinktis platformą žinomumui didinti. Žinoma, viskas priklauso ir nuo to, kiek galite šiam reikalui skirti investicijų.
Senosios medijos
Esame internetinės rinkodaros atstovai, tad turime atsiprašyti už savaime suprantamą šališkumą. O ir šis įrašas yra apie reklamą internete. Tačiau vardan teisybės – tam tikrą tikslinę auditoriją vis dar galima pasiekti „senaisiais“ medijos kanalais: spauda, televizija, radijo bangomis, lauko reklamomis. Tiesa, tai bene brangiausi reklaminiai kanalai, tad juos rinktis verta tik jei turite tikrai apvalią sumą. Nėra reikalo veidmainiauti – šie kanalai gali būti išties veiksmingi, tačiau turi vieną esminę problemą, jų naudą pamatuoti labai sunku, tiksliai pamatuoti net neįmanoma. Internetas, kita vertus, gali pasiūlyti tikslią statistiką, kuria remiantis galima pasirinkti daugiausiai naudos atnešančius kanalus, o ir išlaidos gali būti gerokai mažesnės, bet atnešančios apčiuopiamą naudą.
Internetinis puslapis
Jei esate jau didelis verslas, kuris dėl kažkokių, vien jums žinomų priežasčių dar neturite digital identiteto, pradėti, veikiausiai, reikėtų nuo kokybiškos interneto svetainės. Tai yra pagrindinis informacijos apie jus šaltinis, čia atsakymų ieško potencialūs klientai. Kas svarbu, kuriant interneto svetainę, plačiau pasakojame čia. Na o trumpai:
Nuspręskite, kokia tinklapio paskirtis: reikalingas tik reprezentacinis puslapis ar planuojate prekybą internetu? Tokiu atveju reikalinga elektroninė parduotuvė.
Užtikrinkite, kad puslapis būtų pritaikytas mobiliesiems įrenginiams ir įvairaus amžiaus auditorijai (priklausomai nuo to, kokio amžiaus yra jūsų klientas).
Pateikite aiškią, naudingą informaciją, kurią būtų paprasta rasti.
Užtikrinkite pakankamai greitą svetainės veikimą.
Tvarkingą, vartotojui patogų puslapį verta reklamuoti naudojantis kitais interneto ištekliais.
Jei esate mažas, neseniai veiklą pradėjęs verslas, solidžios sumos ne tik nesinorės išleisti, bet galimybes greičiausiai ribos ir gaunamos pajamos. Ir tai yra visiškai normalu.
Tiesa ta, kad sukurtas tinklapis / elektroninė parduotuvė savaime naudos neatneš, ar bent jau rodyti norimus rezultatus pradės tikrai ne taip greitai kaip norėtųsi. Tad turint ribotus išteklius, pradėti labiau verta nuo socialinių tinklų reklamos.
Socialiniai tinklai
Turint nedidelį biudžetą, socialiniai tinklai yra bene optimaliausias sprendimas reklamai. Socialinį tinklą reikėtų pasirinkti priklausomai nuo verslo krypties, tipo ir tikslinės auditorijos. Tiesa, tikrai nesuklysite susikūrę verslo paskyras visuose populiariausiuose tinkluose, tačiau nepamirškite, kad svarbu visuose juose ir komunikuoti.
B2B verslo atstovams naudingiausias socialinis tinklas be abejonės yra LinkedIn. Jis laikomas patikimiausiu, nes čia renkasi savo srities specialistai, kur dalinasi nuomonėmis, įžvalgomis bei sėkmės istorijomis. Plačiau apie LinkedIn galite skaityti čia. Neigiamas šio socialinio tinklo bruožas – brangi mokama reklama (lyginant tarkime su Meta Business). Teigiamas – čia vis dar gyva organiška / natūrali informacijos sklaida. Tai reiškia, kad komunikuojant reguliariai, dalinantis kokybišku turiniu, derinant asmeninio profilio ir įmonės paskyros komunikaciją, plečiant ryšius, galima pasiekti išties neblogų rezultatų, net ir be mokamos reklamos.
B2C verslai taip pat gali komunikuoti LinkedIn‘e, bet galimai daugiau naudos atneš populiarieji socialiniai tinklai, kurie efektyviausiai vagia laiką iš šiuolaikinio žmogaus.
Youtube
Pirmiausia, apie tinklą, kuris nėra pavaldus vartotojo amžiaus faktoriui. Kalbame apie vaizdo įrašų platformą Youtube. Tai antra pagal vartotojų skaičių pasaulyje platforma, pritraukianti įvairiausio amžiaus auditoriją. Pripažinkite, greičiausiai daugelio iš jūsų tėvai žino Youtube vardą, ir užeina ten paieškoti seniai pamirštos dainos. Ne išimtis ir jauniausios kartos atstovai – net mažiausi internautai užeina stebėti kompiuterinių žaidimų transliacijų ar mėgstamų vlogerių įrašų.
Tad didžiausias šios platformos pliusas yra plati auditorija, kurią galima pasiekti. Reklamos formatas – vaizdo įrašas – yra kartu ir pliusas, ir minusas. Video formatas yra vienintelis, kurį galima rinktis reklamai, bet, tai taip pat vienas efektyviausių, geriausiai pasisavinamų turinio formatų. Kitas neigiamas aspektas – be pinigų mokamai reklamai vargu ar pavyks toli nueiti. Sukurtas naujas kanalas su vaizdo įrašais konkuruoja su daugybe kitų ir didelė tikimybė, kad konkurencinę kovą pralaimės. Žinoma, visada esama išimčių. Jei pavyzdžiui turite solidesnę auditoriją kituose socialiniuose tinkluose, Youtube įrašais galite dalintis ir ten.
Plačiausią auditoriją, turinčią perkamąją galią, visgi pasieksite kontraversiškajame Facebook‘e. Visi nesulaukę trisdešimties vienbalsiai keikia šį socialinį tinklą, tačiau vis tiek sudaro didžiąją naudotojų dalį. Dauguma nesulaukusių penkiasdešimties naudoja Facebook‘ą santūriai, naujienų sekimui ar net prekių bei paslaugų paieškai. Vyresnės kartos atstovai, kuriems technologijos tebėra savotiška paslapčių skrynia, neretai laiko viedaknygę užtikrintu informacijos šaltiniu. Čia drąsiau ieško ir kur išleisti santaupas.
Facebook‘e be finansinių investicijų nuveiksite nedaug. Bet gera žinia, kad su nedidelėmis investicijomis ir nuoširdžiu darbu galima palaipsniui užsiauginti auditoriją ir šiek tiek išjudinti verslą. Geriausia šiame tinkle yra itin plačios galimybės – pradedant pačiais įvairiausiais turinio formatais, tęsiant mokamos reklamos platformomis, baigiant nesuskaičiuojamais sklaidos kanalais.
Naujokai gali pradėti nuo simplistinės mokamos reklamos sistemos, kurią vadiname boost‘u. Tai ribotų galimybių pasirinkimas, tačiau stokojant patirties ir investicinių išteklių gali būti puiki pradžia bei padėti didinti prekės ženklo žinomumą.
Jau kiek pažengęs vartotojas geriau jausis Ads Manager platformoje. Čia atsiveria platesnės galimybės – daugiau sklaidos kanalų, išsamesnis auditorijos profiliavimas, skirtingi reklamos tikslai.
Instagram yra tobulas millenials‘ų tinklas. Tačiau čia renkasi ir jaunesnė auditorija! Instagram paskyra verslui šiandien yra must, kitaip tariant, būtina. Čia geriausiai veikia estetiniai sprendimai ir žinoma vaizdo įrašai, kurie galimi įvairiausiais formatais. Kokybiškas turinys gali padėti užauginti kokybišką auditoriją, žinoma tam pasiekti reikalingas nuoseklus darbas. Instagram‘e galima pirkti ir mokamą reklamą, tačiau šis socialinis tinklas itin artimai susijęs su Facebook, tad esama tiek administravimo įrankių abiejų tinklų kombinuotai priežiūrai, tiek bendra reklamos sistema. Tai reiškia, kad jei perkate reklamą Facebook‘e, ją matys ir Instagram naudotojai (net jei čia neturite paskyros).
TikTok
TikTok yra vienas daugiausiai klausimų sukeliančių socialinių tinklų. Tai gana nauja platforma, populiariausia tarp 19-29 metų amžiaus vartotojų. Vertinama prieštaringai, tačiau auga sparčiausiai iš visų tinklų. Čia vienintelis turinio formatas yra vaizdo įrašai – trumpi, įtaigūs, informatyvūs. Lankytojai čia užsuka vedini įvairiausių tikslų – nuo paprasčiausio laiko praleidimo, iki naudingų patarimų paieškos. Išnaudoti TikTok‘o galimybes išties verta, bet tik tokiu atveju, jei pateiksite informaciją apie produktą atsižvelgdami į tendencijas. Tai taip pat puikus įvaizdinis įrankis, jei jūsų tikslinė auditorija patenka į vartotojo amžiaus apibrėžtis.
Kitos reklamos platformos internete
Nors socialiniai tinklai yra plačiausiai aptariama tema ir platforma galinti atnešti daug naudos, internete esama ir kitų reklamos būdų.
Vienas efektyviausių – Google Ads. Tai Google paieškos sistemos reklama, kuri plačiausiai žinoma dėl „pirmų“ vietų paieškos rezultatuose. Ši reklamos forma galima tik atvėrus piniginę, o geresnių rezultatų galima tikėtis atveriant ją kuo plačiau. Nors biudžetas yra svarbus faktorius Google Ads‘uose, svarbu ir gerai sukonfigūruoti nustatymai, tikslingai parinkti raktažodžiai, rinkos konkurencingumas.
Google Ads reklamą tikslinga naudoti tik tada, kai turite tvarkingą internetinę svetainę.
Tai ne vienintelis Google reklamos įrankis. Galbūt teko girdėti apie Google Business? Kai paieškos sistemoje ieškote reikalingo paslaugos tiekėjo, dešiniau rezultatų galite pamatyti geriausiai paiešką atitinkantį verslą. Gerai paruoštas Google Business puslapis turi turėti visą reikalingą informaciją – tokią kaip darbo laikas, internetinė svetainė, adresas, pageidautina nuotraukų ir / ar vaizdo įrašų. Čia vartotojai gali palikti atsiliepimą apie jūsų verslą. Tai nemokamas įrankis, kuris gali tarnauti ir kaip socialinis tinklas.
Baigiamasis žodis
Jei pavyko išlaikyti jūsų dėmesį iki pačios pabaigos, reikia pasakyti, kad šiame beprotiškai ilgame įraše apžvelgėme tikrai ne visas reklamos platformas internete. Esama daugiau socialinių tinklų ir kitų galimybių skleisti žinią apie tai, koks jūsų verslas yra puikus. Tačiau ar tikrai norėtumėte perskaityti dar nors vieną eilutę? Verčiau užsukite pas mus į svečius ir pasikalbėsime apie tai, kad labiausiai atitinka jūsų lūkesčius.