2020-aisiais daugiau nei įprastai laiko praleidome naudodamiesi socialiniais tinklais, kardinalių pokyčių nenusimato ir 2021-aisiais. Šiame įraše apžvelgsime, kas naujo mūsų laukia populiariausiuose socialiniuose tinkluose šiemet.
Socialiniam tinklui „Facebook“ praeiti metai metė daug iššūkių: aštrūs pasisakymai ir kritika po „Netflix“ dokumentinio filmo, kaltinimai dėl nesantaikos kurstymo, reklamos blokavimas rinkimų metu ir t. t. Vis dėlto, su visais sunkumais „Facebook“ puikiai susidorojo ir į naujus metus žengė stipresnis nei buvo.
Ypatingas dėmesys el. prekybai
2021-aisiais metais didžiausią dėmesį „Facebook“ skirs e.prekybai. Pagrindinis tikslas, kad vartotojas galėtų apsipirkti neišėjęs iš socialinio tinklo. Kaip jau žinote, 2020-aisiais metais pasaulyje pasirodė „Facebook Shops“, kurio pagrindinis tikslas buvo lengvesnis „online“ apsipirkimas. Naudodami minėtą įrankį, verslas gali parduotuvę susikurti tiesiog „Facebook“ platformoje. Marketingo specialistai teigia, kad šiais metais prie šios funkcijos prisijungs dar daugiau verslų. Taip pat, tikėtina, kad „Facebook Shops“ galės naudotis ir Lietuvos verslai, tad sekite naujienas.
Facebook administravimas
Sparčiai augs „Facebook“ grupių populiarumas
Šiuo metu „Facebook“ egzistuoja daugiau nei dešimt milijonų grupių, kuriomis aktyviai naudojasi apie 1,4 milijardo žmonių („Facebook“ 2019). Panašu, kad šiais metais skaičius, tik augs, tad rekomenduojame išbandyti „Facebook“ grupių naudą. Susikurkite privačią savo verslo grupę, kurioje galėsite komunikuoti su klientais arba patys prisijunkite prie kitų grupių, kuriose tikėtina, kad užmegsite Jums naudingas pažintis.
Pokalbių robotas (angl. chatbot)
Šiandien vartotojas nori, kad viskas vyktų greitai ir lengvai. Tai apima ne tik prekės įsigijimą ir pristatymą, bet ir komunikaciją su verslu. Būtent dėl šių priežasčių „chatbot‘as“ tampa vis populiaresniu ir jo populiarumas tik augs. „BusinessInsider“ (2020 m.) duomenimis „chatbot‘o“ rinkos dydis iki 2024 metų turėtų išaugti, net iki 9,4 mlrd. USD. Nors šiuo metu „Facebook“ platformoje „chatbot‘ų“ yra daugiau nei 40 milijonų (ZDNet, 2020) Tikėtina, kad skaičius augs ir vis daugiau įmonių pradės jais naudotis.
Vaizdo įrašai „Facebook“ platformoje karaliaus ir 2021-siais metais
Vaizdo įrašų veiksmingumas įrodytas jau seniai, tai populiariausia turinio kūrimo forma. Video formato žinutė gauna daugiau organinio pasiekiamumo palyginus su įprastu įrašu.
Jau dabar naujausios „Facebook“ tendencijos rodo, kad platformoje skelbiama vis daugiau turinio video formatu. Bendras vaizdo įrašų turinio procentas 2020 m. trečiąjį ketvirtį padidėjo 2,6 proc., palyginti su praėjusiais metais, išaugo 28,8 proc. (Socialbakers, 2020).
Tiesą sakant, po vizualų, kurie sudaro 70 proc. viso „Facebook“ turinio, vaizdo įrašai tapo antra populiariausia platformos publikuojamų įrašų rūšimi. Šiuo metu jie sudaro 17 procentų viso „Facebook“ turinio, pranokdami nuorodas ir būsenos atnaujinimus. Nuostabos neturėtų kelti ir tai, kad vaizdo įrašai ir toliau bus pagrindinė reklamos forma populiariausiuose prekės ženklų profiliuose.
Socialinis tinklas „Facebook“ panašu, kad karaliaus ir šiemet. Tikimės, kad šios pagrindinės 2021-ųjų metų tendencijos padės Jums kuriant rinkodaros strategiją.
Socialinio tinklapio „Instagram“ populiarumas Lietuvoje ir toliau sparčiai didėja. Statista.com duomenimis, 2020 metais „Instagram“ tinklu naudojosi 748 tūkst. vartotojų. Palyginimui, metų pradžioje socialiniu tinklu naudojosi maždaug 622 tūkst. vartotojų.
Naujos pirkimo galimybės
„Instagram“ jau seniai nebėra platforma, kurioje dalinamasi gražiomis nuotraukomis. Dabar vartotojai joje ieško naujų produktų ir prekės ženklų. „Facebook“ duomenimis (2019) 70 procentų pirkėjų naudojasi „Instagram“ kaip produktų paieškos kanalu. Dėl šios priežasties, elektroninė prekyba, be abejo, bus dėmesio centre. Tikėtina, kad šiais metais tai taps pagrindine tendencija. Vartotojai „Instagram“ paskyroje galės ne tik komunikuoti vieni su kitais, kurti turinį, bet ir įsigyti norimą prekę. Tai reiškia, kad vartotojui nebereiks apsilankyti prekės ženklo el. parduotuvėje.
2021-aisiais metais, vis daugiau dėmesio bus skiriama „Reels“ turiniui
„Instagram“ vartotojui panašu, jog patiko linksmų ir mokomųjų vaizdo įrašų turinys. „Reels“ labai panašus į „TikTok“, tačiau nėra toks velniškai populiarus. Vis dėlto, prognozuojama, kad jo populiarumas šiais metais augs, galbūt ir netaps tokiu populiariu kaip pagrindinis konkurentas, tačiau tikrai atras savo nišą. Nors šis turinio formatas naujiena Lietuvoje, tačiau susidomėjimas juo sparčiai auga.
Karuselė — vienas iš efektyviausių turinio formatų
„Bannersnack“ ir „SocialInsider“ atliktų tyrimų duomenimis, įsitraukimas yra žymiai didesnis, kai reklamoje naudojama daugiau nei viena nuotrauka. Efektyviausios yra tos karuselės, kurias sudaro daugiau nei 8 nuotraukos. Ši forma sudaro puikų įspūdį ir gali papasakoti istoriją ir įtraukti vartotojus į kuriamą turinį.
„Instagram“ istorijos
„Instagram“ istorijos atsirado palyginti neseniai, vos prieš keletą metų, tačiau sugebėjo greitai išpopuliarėti. „Trybe Dynamic“ apklausos duomenimis, „Instagram“ istorijos pagrindinė nuomonės formuotojų rinkodaros dalis. 78 procentai prekės ženklų teigia, kad ši „Instagram“ funkcija turėjo ypač daug naudos jų prekės ženklo augimui. Taip pat, pastebėta, kad didžioji dalis vartotojų vos užsukę į „Instagram“ platformą, pirma peržiūri istorijas, o tik tada skaito ar žiūri kitus įrašus sraute. Ne, „Instagram“ istorijos nėra skirtos tik nuomonės formuotojams. Galbūt esate menininkas ir norite parodyti savo talentą pasauliui arba neseniai pradėjote naują verslą. Visiškai nesvarbu, kokia yra Jūsų istorija ar profesija — „Instagram“ istorijos 2021 metais gali padėti sulaukti tokio populiarumo, apie kurį galbūt niekada net nesapnavote!
Šiuo metu „LinkedIn“ išgyvena aukso amžių — tai pagrindinė verslo turinio platforma. Seniau šis socialinis tinklas buvo vieta, kurioje darbdaviai galėdavo ieškoti darbuotojų ir atvirkščiai. Dabar viskas pasikeitė ir „LinkedIn“ po truputį tampa visuotiniu socialiniu tinklu. Šiandien jis užima tvirtą poziciją, nes tai yra pagrindinė profesionalų platforma, ir stengsis tai išnaudoti ir 2021-siais metais. Plačiau apie naujausias „LinkedIn“ tendencijas kviečiame skaityti šiame tinklaraščio įraše: LinkedIn – mažiausiai išnaudojamas socialinis tinklas Lietuvoje?