2022 m. socialinė medija ir toliau vaidins lemiamą vaidmenį skatinant klientus rinktis vieną ar kitą prekinį ženklą. Norint maksimaliai išnaudoti visas teikiamas galimybes, verslas ar reklamos agentūros turi planuoti savo reklamos strategijas atsižvelgdami į naujausias tendencijas.
Taigi, kas laukia 2022 m.? Dalijamės pagrindinėmis socialinės žiniasklaidos tendencijomis, į kurias šiais metais reikia atkreipti dėmesį.
2020 m. atsiradusi tendencija – personalizavimas – išlieka aktuali ir 2022 m. Įvairios personalizavimo strategijos padeda rinkodaros specialistams pagerinti klientų patirtį ir sukurti lojalumą prekės ženklui, užmezgant tvirtus santykius. Klientai pasitiki prekių ženklais, kurie atsižvelgia į jų interesus, ypač kai kalbama apie produktų rekomendacijas.
Trumpi, vertikalūs vaizdo įrašai
Kaip ir 2021 metais, taip ir šiais labiausiai dominuos trumpi, vertikalūs vaizdo įrašai. Šitokį pokytį lėmė greitai išpopuliarėjęs „TikTok“ ir „Instagram Reels“. Vaizdo įrašų turinys puikiai tinka ne tik papasakoti dienos įvykius, bet ir didinti klientų lojalumą ir skatinti pirkimą.
Tikėtina, kad 2022 m. daugiausiai dėmesio bus skiriama kūrybingumui. Pradedant smagiais perėjimais ir baigiant išsamiomis mokymų programomis.
Norime atkreipti dėmesį, kad vien vaizdo įrašo nepakanka, labai svarbu, kad vartotojai apskritai žinotų, kad toks vaizdo įrašas egzistuoja. Ką tai reiškia? Šiandien tarp turinio kūrėjų vyrauja labai didelė konkurencija. Pavyzdžiui, kiekvieną minutę į „YouTube“ įkeliama šimtai valandų naujo turinio! Tad vien kokybiško turinio nepakanka, svarbu tinkamai pateikti vaizdo įrašą. Rekomenduojame atsižvelgti į šias detales: tinkamas aprašymas su reikiamais raktažodžiais, patraukli antraštė, išvaizdi video miniatiūra.
Priminimas. Nepamirškite vaizdo įrašuose naudoti subtitrus. Pavyzdžiui, vien „Facebook“ platformoje daugiau nei 80 proc. vartotojų vaizdo įrašus žiūri be garso. Taip pat, prieš keliant vaizdo įrašą į tam tikrą platformą, įsitikinkite, kad formatas yra tinkamas. Vaizdo įrašų formatas dažnai kinta, tad nepamirškite reguliariai atnaujinti informaciją.
Dėmesys ne tik fizinei sveikatai
Pandemijos metu ženkliai padidėjęs dėmesys fizinei ir emocinei sveikatai išlieka svarbus ir 2022 m. Pastarųjų metų padėtis privertė verslus keltis į virtualią erdvę. Ne Išimtis ir sporto treneriai, jogos mokytojai ir panašiai. 2022 metais fizinė sveikata bus labai aktuali, tad treniruotės namuose nepraras populiarumo. Be fizinės sveikatos bus atsižvelgta ir į emocinę sveikatą.
Socialinėje medijoje pastebimas augantis susidomėjimas turiniu apie psichologiją. Taip pat vis daugiau vartotojų kalba apie skaitmeninį perdegimą. Skaitmeninį perdegimą Dictionary.com apibrėžia kaip: „. nuovargis, nusivylimas ar apatija, atsirandanti dėl užsitęsusio streso, pervargimo ar intensyvios veiklos“. Skaitmeninis perdegimas įvyksta tada, kai minėtas būsenas sukelia ilgalaikis skaitmeninių platformų naudojimas.
2022 m. bus daugiau pokalbių apie mūsų santykius su socialine žiniasklaida ir apie tai, kaip tai mus veikia. Netgi „Instagram“ prisijungė prie kovos su nauja „Take a Break“ funkcija, kuri bandoma JAV, JK, Airijoje, Kanadoje, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje. Ši funkcija leidžia vartotojams „gauti pertraukų priminimus programoje“ pasibaigus pasirinktam laikotarpiui.
Influencerių rinkodara toliau augs
Tikėtina, kad 2022 metais verslai išleis dar daugiau nuomonės formuotojų rinkodarai. Marketing Hub tinklapyje skelbiama, kad šiais metais išlaidos visame pasaulyje gali siekti net 15 mlrd. JAV dolerių.
Prognozuojama, kad 2022 metais išaugs nanoinfluencerių populiarumas. Tai įvyks todėl, kad dažniausiai tokie kūrėjai specializuojasi tam tikrame, nišiniame turinyje. Taip yra lengviau pasiekiama tikslinė auditorija. Na, ir ne ką svarbesnis rodiklis — konkurencinga kaina.
„Reels!“
2022 m. „Reels“ kūrimą turėtumėte įtraukti į rinkodaros planą, ypač jei jūsų tikslinė auditorija yra Tūkstantmečio kartos (angl. millennials) ir Z kartos atstovai.
„Reels“ panašus į „Instagram“ istoriją, tik išlieka ilgiau. „Reels“ labai prisideda prie bendros „Instagram“ rinkodaros sėkmės! Daug kas lygina „Instagram Reels“ su „TikTok“, o kai kurie teigia, kad naujausio „Instagram“ atnaujinimo tikslas yra konkuruoti su sparčiai populiarėjančiu „TikTok“.
„TikTok” — sparčiausiai augantis socialinis tinklas
„Instagram“ pastaruosius kelerius metus buvo mėgstamiausias socialinės medijos tinklas. Tai buvo todėl, kad „Instagram“ augo sparčiausiai ir buvo pastebima didžiausia investicijų grąža. Tačiau viskas keičiasi… Palyginti neseniai atsiradęs socialinis tinklas „TikTok“ 2021 m. rugsėjį viršijo 1 milijardo vartotojų ribą. Dėl to „TikTok“ tapo 7-ta populiariausia socialinės žiniasklaidos platforma visame pasaulyje. Per vienerius metus, tinklo vartotojų skaičius išaugo net 45%. Kadangi „TikTok“ paklausa per pastaruosius metus nepaprastai išaugo. Todėl tikėtina, kad 2022 m. „TikTok“ rinkodara augs.
Jeigu jūsų prekės ženklo tikslinė auditorija jaunimas — „TikTok“ puiki terpė pasiekti savo klientą.
Visgi, jeigu nuspręsite į savo rinkodaros planą įtraukti ši sparčiai pasaulyje populiarėjantį socialinį tinklą, reikia žinoti keletą dalykų. „TikTok“ reklama kainuoja kur kas mažiau nei, pavyzdžiui, nuomonės formuotojo „Instagram“. Visų pirmą, todėl, kad šiame tinkle Lietuvos kūrėjai tik pamažu renka savo auditoriją ir antrą — čia gausu įvairių turiniui kurti skirtų nemokamų įrankių. Tai reiškia, kad ir video kūrybai išleidžiami mažesni kaštai.
Taip pat, „TikTok“ sukurtą turinį galite panaudoti ir kitose paskyrose, pavyzdžiui, „Instagram“. Taip pasieksite platesnę auditoriją. „TikTok“ nuo kitų socialinių tinklų skiriasi tuo, kad nesvarbu kiek sekėjų turite paskyroje, jūsų video turi visas galimybes būtų matomas kitiems. Šio tinklo algoritmas veikia taip: jūsų sukurtą video, visų pirmą, parodo mažai auditorijai, jeigu ji reaguoja teigiamai, tada jis parodomas dar didesnei auditorijai.
Didžiausias minusas — mažai įrankių, kurie leis sekti reklamos rezultatus. Skirtingai nuo kitų socialinių tinklų, „TikTok“ tinkle sunku numatyti reklamos efektyvumą. Nors jau yra galimybė pamatyti tokius rodiklius, kaip peržiūrų ir pasiektų vartotojų skaičių, video peržiūros vidurkį, šalis, kurios peržiūrėjo jūsų įrašą, tačiau šitų rodiklių nepakaks reklamos efektyvumui apskaičiuoti.
Vartotojai nori atsakymo čia ir dabar
Laikai, kai prekės ženklo atsakymo laukiama 24 valandas jau seniai praėjo. Pandemija nulėmė tam tikrus pokyčius aptarnavimo srityje. Ką tai reiškia? Įmonėms susiduriant su darbuotojų trūkumu atsiranda daugiau nepatenkintų klientų. Atsižvelgiant į tai, kyla poreikis dar greitesniam ir kokybiškesniam aptarnavimui.
Vartotojai nori atsakymo čia ir dabar, todėl vis dažniau į prekinį ženklą kreipiasi žinute. Socialiniai tinklai išlieka labai svarbūs, norint užtikrinti aukštą klientų aptarnavimo kokybę.
Būkite pasiekiami žinute, nes klientai, ypač jaunoji karta, vengia skambučių telefonu, tad įsitikinkite, kad su jumis galima susisiekti per tokias programėles kaip: „Messenger“, „Viber“ arba „WhatsApp“.