Štai pagrindiniai klausimai, į kuriuos turite atsakyti, kurdami verslo komunikaciją socialiniuose tinkluose:
- Kas yra mano potencialus klientas?
- Kuo domisi mano potencialus klientas?
- Kur gyvena/dirba mano potencialus klientas?
- Ką aš noriu pasiekti savo reklamine kampanija?
Kas yra mano klientas?
Teisingai nustatyti tikslai – jau didelis indėlis į būsimos reklaminės kampanijos sėkmę. O, kai girdime, kad vienas ar kitas socialinis tinklas „neveikia“ tai dažniausiai reiškia, kad ir paklausus, kokie buvo nustatyti tikslai, atsakymo nesulauksime. Tiesą sakant, ne taip retai pasitaiko, kad verslininkas atvykęs konsultacijai net negali atsakyti, kokią auditoriją gali vadinti tiksline.
Namų darbai, prieš pasitelkiant reklamai socialines medijas – būtini. Pirmiausia, pažinkite savo pirkėją/potencialų klientą – pradedant gyvenamąja vieta, amžiumi, baigiant pomėgiais, lytimi. Juk kurdami tam tikrą produktą, turite viziją, kam jis turėtų būti skirtas?
Lygiai taip pat ši informacija svarbi, kuriant komunikaciją socialiniame tinkle. Tinkamai suformuluota žinutė, pritaikytas vizualinis sprendimas apeliuoja į konkrečius pomėgius turinčius interneto vartotojus, kurie gali būti suinteresuoti įsigyti siūlomą paslaugą.
Tinkamos auditorijos parinkimas nesibaigia ties reklaminės žinutės formuluote – tai bene svarbiausias faktorius planuojant mokamos reklamos kampaniją. Įsivaizduokite pusamžį vyrą, savo naujienų sraute aptinkantį nagų priauginimo reklamą, ar nuolaidą pientraukiui; garbaus amžiaus moterį, turinčią protezus – pasiūlymą išsibalinti dantis; paauglį – protezų reklamą, jauną mamą – įmonės, kuri rūpinasi krovininių laivų komunikacijomis, reklamą ir t.t.
Šiam žmogui, daugeliu atvejų, tokia paslauga nėra reikalinga, auditorija parinkta netinkamai, reklama vertinama kaip neveiksminga, o jai išleisti pinigai – išmesti į šiukšlių dėžę.
Kur yra mano klientas?
Nemažiau svarbu nustatyti potencialią veiklos lokaciją. Ar jūsų verslas skirtas vietinei rinkai? Galbūt teikiate paslaugas tik tam tikrame regione, o galbūt turite galimybę pristatyti prekes ir teikti paslaugas visoje Lietuvoje? Ar planuojate plėsti verslą už šalies ribų, galbūt jau dabar galite pasiūlyti savo paslaugas kai kuriose Europos šalyse ar net visame pasaulyje? Kiekvienu paminėtu atveju lokacija turėtų būti sukonkretizuota tiek kuriant turinį, tiek perkant jam reklamą.
Ypač dažnai tenka pastebėti, kad šis faktorius pamirštamas nekilnojamojo turto rinkoje (ironiška, nes turėtų būti priešingai). Natūralu, kad žmogus, ieškantis būsto, dažnai mato susijusią reklamą, bet, turbūt, labiausiai nuvilia, kai iš pažiūros labai patrauklus pasiūlymas pritaikytas ne dominančiai vietai. Pavyzdžiui Klaipėdietis pastebi puikų išperkamosios nuomos pasiūlymą, daug žadančias vizualizacijas, o atvėręs tinklapį suvokia, kad naujas rajonas statomas Vilniaus priemiestyje.
Kokie mano tikslai?
Galiausiai, prieš pradedant kurti reklaminę kampaniją, reikia nusistatyti aiškius tikslus. Ką norite pasiekti savo reklama? Jei jūsų verslas tik ką įkurtas, galbūt norite išplėsti prekės ženklo žinomumą? Jei verslo paskyros socialinėse medijose „apmirusios“, galbūt reikia skatinti jų matomumą ir vartotojų įsitraukimą? Jei turite jau įsitvirtinusią internetinę parduotuvę, galbūt reikėtų padidinti lankytojų srautą, skatinti „online“ pardavimus? Galbūt norite pakviesti daugiau pirkėjų į savo fizinę parduotuvę?
Turime išties puikias galimybes ir įrankius, kurie padeda visapusiškai išnaudoti socialinių tinklų reklamą, pakanka tik žinoti, ko iš tiesų siekiame. Jei „statysite“ savo reklamos strategija, išsamiai atsakę į šiuos pagrindinius klausimus, neliks priežasčių sakyti, kad „Facebook‘as neveikia“.