Marketingas ir psichologija: ką verta žinoti

Išties, kartais visai nesusimąstome, kaip glaudžiai susiję yra marketingo strategija ir psichologiniai principai. Norėdami padidinti įmonės pardavimo našumą, pirmiausia turite pažinti savo tikslinį klientą. Dalinamės keletu patarimų, kurie padės įsigilinti į kliento poreikius, pažinti klientus bendrąja prasme, taip pat, pažinti savo tikslinę auditoriją.

Dar kartą – žmonės yra tingūs! Na taip, kartojame tai bene kiekviename puslapyje, bet verta tai pasakyti dar kartą. Planuojant marketingo strategiją, bandant sukurti grįžtamąjį ryšį, egzistuoja mažiausių pastangų dėsnis. Tai jokiu būdu nereiškia, kad reklamos specialistas turi dėti kuo mažiau pastangų į kampaniją, tai reiškia, kad potencialaus kliento kelias nuo pažinties su produktu iki jo įsigijimo turi būti kuo paprastesnis.

Pavyzdžiui, kalbant apie elektronines parduotuves, niekas labiau neatstumia, nei sudėtingų formų pildymas, komplikuotas atsiskaitymo būdas, ribotos pristatymo galimybės. Taip pat bet kurioje kitoje platformoje (tinklapyje, socialiniame tinkle) pristatinėjant produktą ar paslaugą, reikėtų jo įvaizdį kurti kuo paprasčiau – niekam nepatinka daiktai, kuriuos sudėtinga naudoti.

Kad palengvintumėte lankytojo apsilankymą Jūsų platformoje, skirkite daugiau dėmesio integruotai paieškos sistemai. Jei klientas neras norimo produkto, natūralu, nieko nenusipirks.

Įdomu tai, kad klientas linkęs ilgiau svarstyti, nukelti apsipirkimą, jei parduotuvėje yra didelis pasirinkimas. Kolumbijos universiteto profesorės Sheena Iyengar atlikto tyrimo duomenimis, kai pasirinkimo galimybės ribotos, yra didesnė tikimybė, kad žmogus kažką nusipirks, nei tada, kai prekių asortimentas labai platus.

Inovatyvumas bendrąja prasme yra geras bruožas kalbant apie įmonės plėtrą, tačiau atnaujinant galimybes savo elektroninėje parduotuvėje, tai reikia daryti labai atsargiai, pamažu. Pavyzdžiui, viena internetinė parduotuvė vietoje žodžių „Dėti į krepšelį“ ant pirkimo mygtuko pavaizdavo apsipirkimo krepšelio ikoną. Rodos paprastas ženklas turėtų būti suprantamas visiems, tačiau šis žingsnis smarkiai sumažino minėtos parduotuvės pardavimo rodiklius. Faktas tas, kad vartotojas yra pavaldus pripratimui – kitaip tariant, atėjęs į atsinaujinusią erdvę jis elgsis taip, kaip elgtųsi apsilankęs senojoje tinklapio versijoje. Stenkitės pakeitimus daryti pamažu, stebėkite kitų, populiaresnių Jūsų srities atstovų darbą.

Geriausiai pažinsite savo lankytojus stebėdamas jų veiksmus, kaip kinta reakcija į įvykusius pasikeitimus, kokią įtaką visa ši sąveika turi pardavimams.