Ironiška, kad pirmoji pamoka Jus pasiekė tik dabar – nuo to, kas yra tinklapis, kam jis reikalingas, kaip užtikrinti savo tinklapio funkcionalumą bei naudą ir turėjo prasidėti Persės Blog‘as. Bet, kaip ten sakoma? Geriau vėliau nei niekada.

Ar tavo verslui reikalingas tinklapis?

Kiekvienas tinklapių kūrėjas, e-marketingo atstovas, socialinių tinklų komunikacijos specialistas bent kartą savo klientui (potencialiam klientui) yra ištaręs jau keiksmažodžiu tapusią frazę: jei tavęs nėra internete, vadinasi tavęs visai nėra. Fe – nusispjauna verslininkas, prisimindamas, kad šią dainelę gieda visi pardavėjai, dar su rūgščia mina veide konstatuodamas faktą, esą „iki šiol be interneto išsivertėme, išsiversime ir toliau“.

Taip – jau seniai rinkoje įsitvirtinę verslai, ieškodami klientų, veikiausiai, problemų neturi, tačiau tai dar nereiškia, kad naujus tinklapius turėtų kurti tik jaunos įmonės. Prisiminkite, kad svetainė skirta ne tik pritraukti daugiau klientų, didinti vardo žinomumą, bet ir reprezentuoti įmonės požiūrį, formuoti įvaizdį. Modernus tinklapis – būdas parodyti kompanijos norą tobulėti, inovatyvumą, dėmesį net mažiausioms detalėms.

Neįtikinantys argumentai? Tuomet pereikime prie statistikos – vidutiniškai, per 1 sekundę, pasaulyje įvykdoma 2,3 milijono Google paieškų. PER SEKUNDĘ! Pusė iš šių paieškų vykdomos naudojantis mobiliaisiais įrenginiais. Ir kasdien šie skaičiai auga.

Tad, grįžtant prie pirmojo klausimo, taip, tavo verslui tinklapis tikrai reikalingas.

Koks tinklapis man reikalingas?

Statistinis verslininkas išties nežino atsakymo į šį klausimą. Todėl kreipdamasis į profesionalus, statistinis verslininkas nemirksėdamas išberia: reikia gero, nemokamai ir vakar. „Ai nu dar ir SEO“. Visai nesvarbu, kad tas pats verslininkas nenutuokia, ką tas SEO reiškia – jis, mat, tai nugirdęs kažkokioje populistinėje kalboje, ar perskaitęs pseudoprofesionalų forume.

Jokiu būdu negalima kaltinti ar šaipytis iš statistinio verslininko – juk kiekvienas, jei galėtume, visada rinktumėmės kuo kokybiškesnes paslaugas, už kuo žemesnę kainą. Bėda ne jo žinių stoka (juk kiekvienas esame savo srities specialistas, tiesa?), bėda yra ta, kad tinklapių kūrėjai pradeda darbą ne nuo to klausimo.

Privalu žinoti, koks tinklapis Jums bus reikalingas, tai yra, kokia bus jo paskirtis. Jei norite, kad vartotojas paprastai rastų informaciją apie Jūsų įmonę, galėtų peržiūrėti siūlomų paslaugų asortimentą, susisiektų su Jumis patogiausiu būdu – tai, ko ieškote yra reprezentacinis tinklapis. Tačiau, jei planuojate plėtoti prekybą internetinėje erdvėje, bus reikalinga elektroninė parduotuvė.

Kiek man kainuos tinklapis?

Stebitės kainų skirtumu? Gausu skelbimų, kuriuose reklamuojamų svetainių kainos nesiekia 100 Eur, o kai kreipiatės į įmones, susiduriate su sumomis, apie kurias net nepagalvotumėte. Labai svarbu tiksliai išsiaiškinti, kas už kiekvieną sumą Jums yra siūloma – kiekvienas įmonės vadovas iš patirties turėtų žinoti, kad kokybiškos prekės ir paslaugos dažniausiai nebūna absurdiškai pigios.

Taip pat, labai dažnai žmonės nesuvokia ribos tarp tinklapio nuomos ir kūrimo (paslaugų kainos ženkliai skiriasi). Esminis skirtumas tas, kad nuomota svetainė niekada nebus Jūsų nuosavybė.

Puslapio kaina priklauso nuo pasirinkto funkcionalumo, sistemos sudėtingumo, pateiktos informacijos kiekio, kalbinių versijų ir dar daug daug faktorių. Visada, kad ir kurį tinklapių kūrėją pasirinktumėte, tiksliai išsiaiškinkite abipusius įsipareigojimus; prašykite argumentuoti  teikiamus pasiūlymus.

Kuriant puslapį svarbu ne tik programavimo žinios – puslapis PRIVALO būti patogus vartotojui, funkcionalus, pritaikytas mobiliesiems įrenginiams, savaime suprantama, estetiškas. Pravartu žinoti, kad kuriant naują tinklalapį jame esantis turinys turi būti unikalus, kitaip jokie SEO „specialistai“ Jums nepadės.

Prisiminkite! Nėra stebuklingo, ilgalaikio būdo užimti pirmas vietas paieškos rezultatuose. Būtina su turimu tinklapiu nuolat dirbti, talpinti jame naudingą vartotojui informaciją.