Dažnai susiduriame su klientais, kurie tarsi užsikirtę kalba apie raktažodžius, patys gerai nesuvokdami, kas tai ir kam reikalinga. Galbūt ir Jums teko užsukti į tinklapį, kuriame vietoje reikalingos informacijos puslapio apačioje surašyta eilė žodžių bei jų junginių, vadinamųjų „raktažodžių“. Tačiau, ar raktažodžiai išties pats svarbiausias faktorius, kalbant apie Google paiešką?

Jei sekate Persės tinklaraščio įrašus, veikiausiai pastebėjote, kad ne kartą pabrėžėme – norėdami iškilti Google paieškoje, privalote kurti vartotojui reikalingą turinį. Tie, kurie nekreipia į šį faktorių dėmesio, aklai „sukrauna“ savo puslapyje bereikšmius žodžių junginius, galiausiai ateina pas mus, nesuprasdami, kodėl jų svetainė nuolat ignoruojama didžiausio paieškos variklio. Šiandien aptarsime tyrimą, kurio metu išnagrinėta tikroji raktažodžio reikšmė ir dar kartą aptarta, kas svarbiausia pačiam Google.

Naujasis SEO amžius dar tik įsibėgėja, viskas, kas manėme esant svarbiausiais faktoriais pamažu nublanksta – atgalinės nuorodos, tie nelemti raktažodžiai.

Vieno tyrimo metu (galite apie jį daugiau sužinoti čia), buvo nagrinėjamas Google paieškos algoritmas, žinomas „Hummingbird“ vardu. Nevarginsime Jūsų smulkiais paaiškinimais, kurie skambės tarsi keiksmažodžiai, pakaks žinoti, kad šis algoritmas veikia reitinguodamas tinklapius pagal juose esantį turinį.

Tyrimui buvo pasirinkti du panašios tematikos tinklapiai ir išanalizuoti pagal raktažodžių ir atgalinių nuorodų skaičių. Vienas analizuotas puslapis turėjo 24 kartus didesnį kiekį atgalinių nuorodų ir bene 6 kartus daugiau suindeksuotų puslapių, taip pat gerokai aukštesnį domeno autoritetą nei kita svetainė. Vadovaujantis plačiai žinomais SEO standartais, turbūt nekiltų klausimas, kuris puslapis paieškoje atsiduria aukštesnėje pozicijoje. Tačiau tiesa ta, kad mažesnį kiekį atgalinių nuorodų turinčio tinklapio raktažodžių reitingavimo vidurkis yra aukštesnis. Taip yra ne tik dėl taip dažnai eskaluojamų raktažodžių, bet iš esmės dėl suprantamesnio, aiškesnio, naudingesnio vartotojui turinio. Išvada paprasta – išsiaiškinti aktualius raktažodžius svarbu, bet toli gražu ne taip svarbu, kaip išsiaiškinti aktualią tematiką ir ją tinkamai aprašyti.

Minėtas algoritmas remiasi kontekstine paieška ir susijusiomis sąvokomis, kad galėtų vartotojui pateikti naudingiausius rezultatus. Todėl, ieškodami pagal konkrečią frazę, rezultatuose matysite tikrai nedaug puslapių, kuriuose bus panaudotas identiškas paieškai trumpasis ar ilgasis raktažodis.

Taigi, papildykite raktažodžių paiešką temos paieška ir pagal tai atsirinkite susijusius raktažodžius, kuriuos naudosite tekste. Prisiminkite, kad kai turinys naudingas vartotojui, puslapis ne tik kyla paieškos rezultatuose – skaitytojas daugiau laiko praleidžia puslapyje ir, žinoma, tampa potencialiu klientu.

Naudingų įrankių ir daugiau gerų dalykų rasite čia, tyrime, pagal kurį parengėme įrašą.